Tukan II edycja 2015

Druga edycja Rajdu sprawiła nam organizatorom wiele radości 🙂

Sprawiliście to WY uczestnicy, i WY wolontariusze !!!

No i oczywiście pogoda 🙂 Zapraszamy go galerii zdjęć (w trakcie naprawy)  i na nasz kanał na YouTube. 

W tym roku mieliśmy okazję przejechać OS Kamieniec, OS Rososznica, OS Szklary, OS Topola oraz OS Kłodzko. Baza Rajdu zlokalizowana była:  N50.30.407   E16.44.360 w miejscowości Bardo Śląskie na trasie E67 Z Wrocławia Do Kłodzka. Piękne malownicze miejsce z przełomem rzeki Nyska Kłodzka. Baza mieści się na terenie Ośrodka Pod Złotym Lwem ul Główna 19. Wjazd i wejście główne jest z tyłu ośrodka. My rozlokowaliśmy się na terenie obszernego ok. 1 ha pięknego ogrodu, na historycznych wałach Chrobrego! Historia przemawiać do nas będzie z ziemi!

Z bazy rajdu będziemy startowaliśmy zarówno do Adventure ( asfalt) jak i Racing (Off).

Niedaleko naszej bazy znajduje się sklepik ALF, W którym TUKANOWI uczestnicy mieli w dniach rajdu upust 10 % na wszelkie towary spożywcze, napoje i inne ciekawe towary! Wystarczy okazać Identyfikator, jaki otrzymacie przy rejestracji w bazie rajdu.

Adventure

Trasa asfaltowa, miejscami piękny motocyklowy asfalt z zakrętami, miejscami niestety to, co w Polsce jest regułą asfalt, który należałoby nazwać szutrem. Nie mniej jednak zobaczycie ciekawe widoki Sudeckiego Uskoku Brzeżnego. Co to jest? Fantastyczne widoki!

20150419_103400

Poczujecie zapachy Polskiej Wsi i zobaczycie różne ciekawe rzeczy. Długość trasy ok. 150 km. Zamiast mapy – roadbook, więc licznik w motorze i GPS może się przydać;) – nawet ten w telefonie! Dodatkowo na trasie asfaltowej będzie cała masa zadań i informacji, które należy wykonać, by w końcowym etapie móc sprawdzić, kto z Was najlepiej zrealizował poszczególne zadnia! Do skompletowania wszystkich zadań przydatny będzie aparat fotograficzny, – ale przy dzisiejszej epoce miniaturyzacji, prawie każdy ma aparat w telefonie!

W każdym razie plecaczek będzie przydatny!

Racing

Off Road w klasycznej postaci!!!

_1169

Jazda z pomiarem czasu na zamkniętych odcinkach specjalnych OS, zróżnicowany teren: stara kopalnia żwiru, zamknięty kamieniołom, błotne trasy wokół rzeki, czy twarde drogi polne 🙂

W Racing przedstawiony Wam będzie ślad GPS, który będzie można wgrać do swego urządzenia i pomiędzy OSami poruszać się po śladzie(tracku)!.

Każdy OS będzie miał określone koordynaty GPS startu i mety.  Start i meta są od siebie niejednokrotnie oddalone.

Pomiaru GPS dokładnego do 10m mogliśmy dokonać dzięki uprzejmości naszego partnera :Garmin

Nie macie obowiązku jazdy po tracku pomiędzy OSami. Możecie dojechać na start poszczególnych OSów asfaltem, prawie do każdego da się po twardym dojechać. Ale co to będzie za frajda?

OSy w sobotę w kolejności:

  1. OS Braszowice
  2. OS Szklary
  3. OS Rososznica
  4. OS Kamieniec
  5. OS Topola

OSy w niedzielę:

  1. OS Kłodzko poligon 1
  2. OS Kłodzko poligon 2

OSy w terenie są oznaczone. Farbą ekologiczną bądź taśmą. Oznaczenie jest intuicyjne, i przejedziesz OS bez specjalnego tropienia trasy OS.

OSy otwarte są w określonym czasie – i dla przykładu OS Braszowice otwarty będzie od godziny 9.00 do godziny 10,30 i w tym czasie musisz pojawić się na trasie OSu. Oczywiście, jeśli nie dojedziesz na któryś z OSów,  jego czas będzie stanowił 1,5 krotność czasu najdłuższego przejazdu danego odcinka. Szczegóły będą dostępne w regulaminie Racing.

Ogólnie:

Pamiętajcie, najważniejsze jest Wasze bezpieczeństwo! Zarówno w Adventure jak i w Racing.  Zawody są zawodami amatorskimi, liczy się dobra zabawa i Fair Play! Nie zawsze pierwszy jest pierwszy!

Każdy z Was otrzyma identyfikator,  naklejki i informacje, do kogo zadzwonić, kto, za co odpowiada.

W ciągu całego Rajdu czuwać będzie pogotowie mechaniczne, – co to oznacza?

W przypadku awarii, której nie będziecie w stanie samodzielnie usunąć i motocykl nie będzie mobilny, zapewniamy holowanie motocykli do Bazy Rajdu, – jeśli tylko awaria wystąpi w rejonie max 50 km od Bazy Rajdu.  Kolejność zwiezienia motocykli określa Marek, szef techniczny Rajdu. Zwózka motocykli nastąpi po zakończeniu rozgrywek sportowych. Naprawy i usługi Marka ( opony) na Bazie Rajdu są uzgadniane i opłacane bezpośrednio Markowi.