Tukan II edycja 2015
Druga edycja Rajdu sprawiła nam organizatorom wiele radości 🙂
Sprawiliście to WY uczestnicy, i WY wolontariusze !!!
No i oczywiście pogoda 🙂 Zapraszamy go galerii zdjęć (w trakcie naprawy) i na nasz kanał na YouTube.
W tym roku mieliśmy okazję przejechać OS Kamieniec, OS Rososznica, OS Szklary, OS Topola oraz OS Kłodzko. Baza Rajdu zlokalizowana była: N50.30.407 E16.44.360 w miejscowości Bardo Śląskie na trasie E67 Z Wrocławia Do Kłodzka. Piękne malownicze miejsce z przełomem rzeki Nyska Kłodzka. Baza mieści się na terenie Ośrodka Pod Złotym Lwem ul Główna 19. Wjazd i wejście główne jest z tyłu ośrodka. My rozlokowaliśmy się na terenie obszernego ok. 1 ha pięknego ogrodu, na historycznych wałach Chrobrego! Historia przemawiać do nas będzie z ziemi!
Z bazy rajdu będziemy startowaliśmy zarówno do Adventure ( asfalt) jak i Racing (Off).
Niedaleko naszej bazy znajduje się sklepik ALF, W którym TUKANOWI uczestnicy mieli w dniach rajdu upust 10 % na wszelkie towary spożywcze, napoje i inne ciekawe towary! Wystarczy okazać Identyfikator, jaki otrzymacie przy rejestracji w bazie rajdu.
Adventure
Trasa asfaltowa, miejscami piękny motocyklowy asfalt z zakrętami, miejscami niestety to, co w Polsce jest regułą asfalt, który należałoby nazwać szutrem. Nie mniej jednak zobaczycie ciekawe widoki Sudeckiego Uskoku Brzeżnego. Co to jest? Fantastyczne widoki!
Poczujecie zapachy Polskiej Wsi i zobaczycie różne ciekawe rzeczy. Długość trasy ok. 150 km. Zamiast mapy – roadbook, więc licznik w motorze i GPS może się przydać;) – nawet ten w telefonie! Dodatkowo na trasie asfaltowej będzie cała masa zadań i informacji, które należy wykonać, by w końcowym etapie móc sprawdzić, kto z Was najlepiej zrealizował poszczególne zadnia! Do skompletowania wszystkich zadań przydatny będzie aparat fotograficzny, – ale przy dzisiejszej epoce miniaturyzacji, prawie każdy ma aparat w telefonie!
W każdym razie plecaczek będzie przydatny!
Racing
Off Road w klasycznej postaci!!!
Jazda z pomiarem czasu na zamkniętych odcinkach specjalnych OS, zróżnicowany teren: stara kopalnia żwiru, zamknięty kamieniołom, błotne trasy wokół rzeki, czy twarde drogi polne 🙂
W Racing przedstawiony Wam będzie ślad GPS, który będzie można wgrać do swego urządzenia i pomiędzy OSami poruszać się po śladzie(tracku)!.
Każdy OS będzie miał określone koordynaty GPS startu i mety. Start i meta są od siebie niejednokrotnie oddalone.
Pomiaru GPS dokładnego do 10m mogliśmy dokonać dzięki uprzejmości naszego partnera :
Nie macie obowiązku jazdy po tracku pomiędzy OSami. Możecie dojechać na start poszczególnych OSów asfaltem, prawie do każdego da się po twardym dojechać. Ale co to będzie za frajda?
OSy w sobotę w kolejności:
- OS Braszowice
- OS Szklary
- OS Rososznica
- OS Kamieniec
- OS Topola
OSy w niedzielę:
- OS Kłodzko poligon 1
- OS Kłodzko poligon 2
OSy w terenie są oznaczone. Farbą ekologiczną bądź taśmą. Oznaczenie jest intuicyjne, i przejedziesz OS bez specjalnego tropienia trasy OS.
OSy otwarte są w określonym czasie – i dla przykładu OS Braszowice otwarty będzie od godziny 9.00 do godziny 10,30 i w tym czasie musisz pojawić się na trasie OSu. Oczywiście, jeśli nie dojedziesz na któryś z OSów, jego czas będzie stanowił 1,5 krotność czasu najdłuższego przejazdu danego odcinka. Szczegóły będą dostępne w regulaminie Racing.
Ogólnie:
Pamiętajcie, najważniejsze jest Wasze bezpieczeństwo! Zarówno w Adventure jak i w Racing. Zawody są zawodami amatorskimi, liczy się dobra zabawa i Fair Play! Nie zawsze pierwszy jest pierwszy!
Każdy z Was otrzyma identyfikator, naklejki i informacje, do kogo zadzwonić, kto, za co odpowiada.
W ciągu całego Rajdu czuwać będzie pogotowie mechaniczne, – co to oznacza?
W przypadku awarii, której nie będziecie w stanie samodzielnie usunąć i motocykl nie będzie mobilny, zapewniamy holowanie motocykli do Bazy Rajdu, – jeśli tylko awaria wystąpi w rejonie max 50 km od Bazy Rajdu. Kolejność zwiezienia motocykli określa Marek, szef techniczny Rajdu. Zwózka motocykli nastąpi po zakończeniu rozgrywek sportowych. Naprawy i usługi Marka ( opony) na Bazie Rajdu są uzgadniane i opłacane bezpośrednio Markowi.