Regulamin ogólny Rajdu Tukan Mały
under construction
Regulamin Tukan Mały 2019 (I edycja)
§ 1
Organizator i nazwa:
- Organizatorem Rajdu Tukan jest: Fundacja „Dwa Światy” KRS 0000350780, z siedzibą w Raczycach 11, 57-210 Henryków, Organizacja Pożytku Publicznego.
- Wszelkie sprawy organizacyjne nadzoruje z ramienia organizatora Komandor Rajdu Jacek Szpunt.
§2
Cel rajdu:
- Popularyzacja turystyczna regionu w którym rozgrywana jest impreza.
- Upowszechnianie zasad bezpiecznego sportu motorowego.
- Doskonalenie techniki jazdy motocyklem, a w szczególności manewrowania oraz jazdy w trudnych warunkach terenowych.
- Upowszechnianie zasad Fair Play i postawy „dobrego motocyklisty”.
§3
Termin i miejsce:
- Rajd Tukan Mały odbywa się w drugi weekend września w roku 2019 w terminie 14 do 15 września (sobota, niedziela).
- Rajd Tukan Mały to rajd offroadowy, dla kierowców posiadających umiejętności poruszania się motocyklem w terenie.
- Rajd składa się z Odcinków Specjalnych tzw. OS które są umiejscowione na terenie wydzielonym zamkniętym dla ruchu drogowego.
- Szczegółowy program rajdu zostanie ogłoszony najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem imprezy, na oficjalnej stronie rajdu.
- Miejsce zakwaterowania i startów określa się nazwą „Baza Rajdu”.
- Baza Rajdu znajdować się będzie na terenie miasta Wałbrzych teren kompleksu sportowo wypoczynkowego Aqua Zdrój Wałbrzych przy ulicy Ratuszowa 6.
- Na terenie Bazy znajduje się Biuro Zawodów.
§4
Zapisy i udział w rajdzie:
- W Rajdzie Tukan Mały obowiązują szczególne zasady uczestnictwa. Warunkiem udziału w wydarzeniu jest spełnienie niniejszych warunków:
- Dopuszczony jest udział motocykli enduro o pojemności równej i większej 125 ccm
- Nie jest określona maksymalna pojemność motocykla
- Motocykl nie musi posiadać rejestracji
- Wymogiem koniecznym, jest wykupienie obowiązkowego ubezpieczenia od ryzyka startu w imprezie rajdowej. W ciągu najbliższych dni zostanie uzupełniony link do obowiązkowego ubezpieczenia.
- Mininalny wiek uczestnika to 17 lat (bierzemy pod uwagę datę 13 września jako dzień ukończenia 17 lat). Uczestnik poniżej 17 roku życia musi pojawić się na Rajdzie wraz z dorosłym prawnym opiekunem .
- Uczestnicy zawodów dokonują zgłoszenia (zapisu) na rajd po przez formularz elektroniczny znajdujący się na oficjalnej stronie rajdu www.rajdtukan.pl
- Formularz będzie udostępniony w dniu otwarcia zapisów , organizator poinformuje na stronie rajdu, jak też na Fanpageu rajdu o terminie otwarcia formularza zapisów.
- Uczestnik zgłaszając się w dniu zapisów określa klasę motocykla którym startuje, a także rodzaj trudności trasy rajdu. Po zapisaniu – uczestnik nie może dokonywać zmiany klasy motocykla.
- Klasy motocykla zostaną umieszczone w formularzu zapisów, a także opisane w szczegółowym regulaminie OFFroad zamieszczonym na stronie rajdu.
- Po dokonaniu zapisów poprzez formularz uczestnik obowiązany jest do uiszczenia opłaty wpisowego.
- Wpisowe ustalanie jest w paragrafie 8.
- Jeśli w ciągu 14 dni od dokonania zapisów, uczestnik nie dokona opłaty, następuje jego automatyczne usunięcie z listy zapisów.
- Organizator ustala limit uczestników na rajdzie – określona zostaje ilość 350 uczestników z potwierdzonym opłaconym wpisowym.
- Po zapełnieniu limitu zapisów na rajd i po uzyskaniu kompletu zapisów (potwierdzone wpłaty) następuje wstrzymanie przyjęć uczestników.
- Zawodnik ma zagwarantowany start w zawodach po dokonaniu opłaty wpisowego i potwierdzeniu przez organizatora, iż jego zgłoszenie zostało pozytywnie zweryfikowane (limit przyjęć).
- W sytuacji, kiedy po dokonaniu zapisów, i wniesieniu opłaty uczestnik nie uzyska pozytywnej weryfikacji – został wcześniej przekroczony limit, opłata wpisowego zostanie zwrócona na konto uczestnika (wartość zostanie pomniejszona o opłaty i prowizje instytucji bankowych obsługujących proces opłat – bank, dotpay, paypal).
- W sytuacji, kiedy limit zapisów nie zostanie wyczerpany organizator zastrzega sobie możliwość otwarcia zapisów w dniu poprzedzającym start i dniu startu w biurze zawodów w dniu 13 września od godziny 16.00 do 22.00.
- Raz opłacone wpisowe nie podlega zwrotowi niezależnie od przyczyny wycofania się uczestnika z rajdu, z wyjątkiem sytuacji opisanej w pkt 13 niniejszego paragrafu.
§5
Trasa:
- Rajd będzie przebiegał zarówno po drogach publicznych jak i na terenach zamkniętych, niedostępnych dla ruchu drogowego. Rozgrywki odbędą się w sobotę – 14 wrzesnia 2019.
- Trasa przejazdu na odcinku OS zostanie wyznaczona za pomocą farby ekologicznej, taśm, strzałek. Uczestnicy rajdu otrzymają także informacje o sposobie dojazdu do OSów.
§6
Kibice
- Z racji wielu osobistych relacji organizator dopuszcza udział osób trzecich określanych mianem kibica.
- Zgłoszenie kibica następuje przy wypełnianiu formularza zapisów.
- Kibic zgłoszony przy zapisywaniu się na rajd może skorzystać z opcji wpisowego dla kibica umożliwiające mu skorzystanie z takiego samego wyżywienia jak uczestnik rajdu.
- Osoby, nie będące uczestnikami zawodów i nie posiadające statusu Kibice (opaska identyfikacyjna) zostaną usunięte z terenu Bazy Rajdu przez organizatora.
§7
Uczestnictwo
- W rajdzie zabroniony jest udział pasażera.
- Warunkiem uczestniczenia w rajdzie jest dokonanie opłaty wpisowego.
- Zgłoszenia on-line zostaną zawieszone w momencie uzyskania limitu uczestników bądź najpóźniej w dniu 8 września 2019 roku.
W sytuacji nie zapełnienia limitów uczestników, po tym terminie będzie można się zarejestrować i opłacić uczestnictwo w rajdzie jedynie w Biurze Zawodów w piątek w godzinach pracy Biura Zawodów – wymaga to odrębnego ogłoszenia przez Organizatora. - Każdy kierowca biorący udział w rajdzie otrzyma swój numer startowy, który jest obowiązany zamieścić na motocyklu. Szczegóły techniczne i sportowe związane z rajdem będą opisane w regulaminie OFFroad zamieszczonym na stronie rajdu.
Brak zamieszczonego na motocyklu numeru startowego jest podstawą do dyskwalifikacji z klasyfikacji. - Biuro Zawodów będzie czynne: w dniu 13 września od godziny 15.00 do 22.00, w dniu 14 maja od godziny 6.00 do godziny 7.30,
- Organizator w ramach opłaty wpisowego gwarantuje uczestnikom:
- bezpłatną opiekę ratowników przedmedycznych podczas trwania rajdu – zapewniających udzielenie pierwszej pomocy w sytuacji nieszczęśliwego wypadku w strefie bazy rajdu i rozgrywek Racing
- organizację tras
- bezpłatne wsparcie techniczne w czasie trwania rajdu – szczegóły w paragrafie 10
- piątkowego grila
- śniadanie w sobotę (Buła Vikinga)
- w sobotę po zakończeniu jazd sportowych ciepłą zupę (Stojące Co Nieco)
- sobotnią wieczorną uroczystą kolację grilową z wyżywieniem (Jadło Trola)
- wrzątek, kawę i herbatę podczas wszystkich dni trwania imprezy
- Organizator nie zapewnia noclegów. Na stronie rajdu zostaną zamieszczone informacje o istniejących ośrodkach i miejscach noclegowych na terenie Wałbrzycha i okolic.
- Organizator informuje, iż na terenie Bazy Rajdu będzie możliwość rozbicia namiotów w wyznaczonych miejscach, nie mniej jednak ilość miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność przyjazdu.
- Organizator wyznacza miejsca postojowe dla Busów – na ogólnym parkingu wyznaczonym przy ośrodku Aqua Zdrój.
- Każdy zweryfikowany uczestnik rajdu bądź kibic zobowiązany jest nosić opaskę identyfikacyjną na ręce, ponieważ osoby bez opasek będą wypraszane z terenu bazy przez ochronę.
- Jedynie zarejestrowany uczestnik posiadający odpowiednią opaskę będzie mógł znajdować się w zamkniętym Parc Ferme znajdującym się na terenie Bazy Rajdu.
§8
Opłaty i nagrody:
- Każdy uczestnik rajdu ponosi koszty opłaty startowej (wpisowego).
- Wpisowe internetowe wynosi :
wpisowe | |
Kierowca | 320 |
Kibic | 75 |
WPISOWE W DNIU IMPREZY – jeśli będą przyjmowane zapisy w dniu imprezy, wynosi 420 PLN płatne jedynie gotówką.
(*) Opłata za kibica zawiera jedynie koszt wyżywienia podczas trwania rajdu.
- Raz uiszczona opłata nie podlega zwrotowi, ani przeniesieniu na innego zawodnika.
- Wpłaty można
dokonać dwojako:
- poprzez formularz płatności elektronicznych na stronie rajdu
- lub dokonując przelewu bezpośrednio na konto organizatora
Fundacja „Dwa Światy”
Raczyce 11
57-210 Henryków
Numer konta:
1750 1064 0000 0000 2110 9371
tytułem: „Rajd Tukan Mały, nazwisko uczestnika, mail wprowadzony w formularzu zapisów”
- Trzy miejsca: 1-sze, 2-gie ,3-cie we wszystkich klasyfikacjach otrzymają trofea pamiątkowe.
- Nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów zostaną rozlosowane wśród wszystkich uczestników rajdu na sobotniej wieczornej biesiadzie.
- Wszyscy uczestnicy Rajdu Tukan otrzymają pakiet startowy zawierający minimum:
- Identyfikator (opaskę wejściową)
- Kupon na posiłek
- Wskazówki do jazd w rajdach, a także informacje o programie rajdu
- Naklejkę rajdową
- Naklejkę z numerem
- Chip pomiarowy
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany zawartości pakietu startowego
§9
Kwestie bezpieczeństwa:
- Podczas trwania imprezy na terenie Biura Zawodów jak i na trasie przejazdu OFF road obowiązują bezwzględnie zasady bezpieczeństwa ogłaszane przez organizatora.
- Na drogach publicznych podczas rajdu TUKAN Mały , obowiązują zasady Kodeksu Drogowego, każdy uczestnik jest obowiązany zobowiązani są stosować się do przepisów ruchu drogowego – sytuacja taka będzie miała miejsce, jeśli zostaną wyznaczone OSY znajdujące się na terenie miasta i przejazd pomiędzy nimi będzie możliwy jedynie po drodze publicznej.
- Wszyscy uczestnicy zawodów stosują się do poleceń obsługi porządkowej zapewniającej bezpieczeństwo podczas trwania imprezy. Obsługa porządkowa będzie posiadała identyfikatory z napisem ORGANIZATOR.
- W sytuacjach rażącego nie stosowania się do poleceń Organizatora, uczestnik nie przestrzegający zasad bezpieczeństwa, może zostać zdyskwalifikowany z Rajdu, a nawet usunięty z imprezy.
- Przed startem w Rajdzie Tukan Mały , każdy uczestnik zobowiązany jest podpisać oświadczenie. Oświadczenie jest załącznikiem do niniejszego regulaminu, jego brak dyskwalifikuje zawodnika z uczestnictwa w rajdzie.
- Organizator nie odpowiada za rzeczy i mienie pozostawione na Bazie Rajdu.
§10
Serwisowanie motocykli i pomoc techniczna
- Organizator dzięki współpracy z profesjonalnymi firmami zapewni możliwość prostego odpłatnego serwisowania motocykli w trakcie trwania naszej imprezy.
- W piątek 13 września
od godziny 15,00 do godziny 21,00 w
strefie Technicznego Wsparcia będzie możliwość dokonać odpłatnego zakupu i
wymiany opon offroadowych, a także dokonania prostych napraw motocykla.
- Organizator zapewnia bezpłatne odholowywania motocykli uszkodzonych podczas trwania rajdu tj od piątku do soboty .
- Holowanie będzie świadczone dla uczestników u których wystąpi poważna usterka techniczna powodująca brak możliwości jazdy motocyklem – przebicie opony nie kwalifikuje się jako usterka blokująca jazdę motocyklem.
- Holowanie obejmuje zasięgiem strefę jazd offroadowych do 10 km od bazy rajdu i wiąże się z przywiezieniem motocykla do bazy rajdu na lawecie, bądź przyczepie – zasięg ten będzie obejmował odległość OSu od Bazy Rajdu.
- Holowanie dostępne jest jedynie dla zarejestrowanych i opłaconych uczestników rajdu, którzy zgłoszą się w Biurze Zawodów w celu odebrania pakietu startowego i jest bezpłatne.
- Kolejność odholowania motocykli do Bazy Rajdu ustala po zgłoszeniu telefonicznym, firma serwisowa, współpracująca z Organizatorem, z zastrzeżeniem, iż na trasach OS holowanie motocykli rozpocznie się dopiero po zakończeniu rozgrywki sportowej i oficjalnym zamknięciu OS.
- Wszyscy uczestnicy otrzymają nr kontaktowy do osoby zarządzającej punktem serwisowym.
- W sytuacji kiedy uszkodzenie wystąpi poza obszarem objętym usługą holowania, uczestnik może ustalić inne odpłatne zasady świadczenia usługi serwisowej.
§11
Postanowienia końcowe:
- Po ukończeniu zawodów wszelkie klasyfikacje i wyniki zostaną opublikowane na stronie Rajdu Tukan pod adresem: www.rajdtukan.pl.
- Interpretacja niniejszego regulaminu należy do organizatora.
- Zdjęcia, nagrania filmowe oraz wywiady realizowane z uczestnikami zawodów przez Organizatora, a także wyniki uczestników i dane osobowe mogą być wykorzystane w materiałach promocyjnych, reklamowych związanych z realizacją rajdu w tym roku i następnych edycjach imprezy.
- Każdy uczestnik dokonując zapisu oświadcza, iż wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Fundację Dwa Światy zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 133, poz.883).
- Każdy uczestnik oświadcza, iż nie rości do organizatora żadnych roszczeń związanych z ewentualnymi uszkodzeniami ciała, które będą efektem jazdy w rajdzie Tukan Mały.
- Każdy uczestnik dokonując zapisu na stronie rajdu potwierdza, iż przyjmuje niniejszy regulamin jako obowiązujący.
- Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania imprezy z przyczyn niezależnych, bądź nie zapełnienia minimalnej ilości uczestników, w takim przypadku opłaty poniesione przez uczestników zostaną zwrócone, zostaną one pomniejszone o koszt opłat bankowych i prowizji poniesionych przy transferze środków finansowych.
- Zgodnie
z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
osobowych (Dz. U. z 2014 poz. 1182 ) Fundacja „Dwa Światy” z
siedzibą w Raczycach informuje iż:
– administratorem danych osobowych jest Fundacja „Dwa Światy” z siedzibą w Raczycach, Raczyce 11, 57- 210 Henryków;
– dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z uczestnictwem w Rajdzie Tukan i nie będą udostępniane innym odbiorcom danych;
– każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo do dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania;
– podanie danych osobowych jest dobrowolne.